Richtlijnen van Fien Wonen en het coronavirus - Update 9 april

Publicatiedatum: 13-03-2020

 

Richtlijnen van Fien Wonen en het coronavirus

Update 9 april 2020
13:00 uur

Fien Wonen werkt door onder andere omstandigheden!
Fien Wonen vindt uw gezondheid belangrijk. De ontwikkelingen rondom het coronavirus worden op de voet gevolgd. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, nemen we een aantal maatregelen. Fien Wonen volgt hierin de adviezen van het RIVM. Goed nieuws hierin is dat de medewerkers van Fien Wonen doorwerken, zolang dit mogelijk blijft. 

 

Richtlijnen bij Fien Wonen 
Ook Fien Wonen wil het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken en daarvoor vragen we aan iedereen om alert te zijn en de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen. Hieronder leest u welke maatregelen we graag samen met u willen nemen:

1.    De bezoeklocaties en het kantoor van Fien Wonen zijn gesloten


Fien Wonen is enkel telefonisch op werkdagen te bereiken van 09.00 – 16.30 uur. Daarnaast kunt u ons per mail bereiken op info@fienwonen.nl. We streven ernaar uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Het kan echter door de omstandigheden iets langer duren voordat uw vraag wordt beantwoord. Ons kantoor in Meerkerk en ook onze bezoeklocaties in Hardinxveld-Giessendam zijn tot nader order gesloten tot en met 28 april 2020. Langskomen heeft dus geen zin. Onze medewerkers werken vanuit huis.

 

2.    Reparatieverzoeken


Overweeg bij het indienen van een reparatieverzoek of het spoed heeft. Als de reparatie kan wachten, helpen wij u graag later. Alleen calamiteiten worden momenteel opgepakt. Mocht de reparatie niet kunnen wachten, belt u dan met onze klantenservice voor het maken van een afspraak. De medewerkers van de klantenservice zullen u vragen of u verkoudheidsklachten of griepverschijnselen heeft. Mocht dit het geval zijn, dan plannen we voorlopig geen afspraak in. Indien u hier geen last van heeft, dan zullen wij ons best doen het probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen. Bij spoed en gezondheidsklachten zullen we ons best doen maatwerk te leveren. U hoort van de klantenservice wat we in dat geval voor u kunnen betekenen. 

Loodgietersbedrijf Paans heeft aanvullende maatregelen getroffen met betrekking tot het coronavirus. Er wordt gevraagd of de reparatie moet plaatsvinden in een ruimte die door een zieke huurder wordt gebruikt (bijv. keuken, toilet en badkamer). Het advies is dan om 30 minuten voor het huisbezoek de ruimte niet meer te laten gebruiken door de zieke huurder en de ruimte 30 minuten voor het huisbezoek te (laten) ventileren en reinigen. Daarnaast wordt aan de zieke huurder gevraagd om in een andere ruimte te zijn tijdens het huisbezoek.

 

3.    Welke reparatieverzoeken worden opgepakt?


•    Lekkage waterleiding
•    Lekkage gasleiding
•    Lekkage dak
•    Liftstoringen (door aannemer Kone)
•    Storingen aan warmwatervoorzieningen (door Paans of Klimaatservice)

Alle overige (geplande) reparatie-afspraken zullen geannuleerd worden. U krijgt dit telefonisch van een klantenservice medewerker te horen. Er wordt geen nieuwe datum ingepland. We weten namelijk niet wanneer het mogelijk is de normale werkzaamheden op te pakken. Zodra het RIVM het toelaat, zullen overige reparaties ook weer opgepakt worden. Houd er rekening mee dat dit tot nader order vanaf 28 april 2020 zal zijn.

 

4.    Inspectie en groepsbezichtigingen


Bij geplande afspraken wordt van te voren telefonisch contact opgenomen om na te gaan of er sprake is van verkoudheidsklachten of griepverschijnselen. Mocht dit het geval zijn, dan kan de afspraak verzet worden. U kunt ook een vervanger langs sturen. Graag horen we van u wie dit is. Bij groepsbezichtigingen wordt ook iedereen vooraf gebeld. Ook hier geldt dat u een vervanger kunt langs sturen. 

Groepsbezichtigingen en inspectieafspraken zullen over het algemeen niet geannuleerd worden. Indien dit wel het geval zal zijn, dan hoort u dit tijdig. Mocht er tijdens een afspraak alsnog iemand aanwezig zijn met verkoudheidsklachten, dan wordt de afspraak afgebroken. U hoort telefonisch wanneer een nieuwe afspraak ingepland kan worden. 

Voorinspectie afspraken komen te vervallen
Voorinspectie afspraken zullen geannuleerd worden. Houd hier rekening mee. U kunt in plaats daarvan zelf foto’s nemen van de situatie in uw woning en deze doorsturen naar info@fienwonen.nl. Een opzichter zal aan de hand van de door u gestuurde foto’s contact met u opnemen om verdere afspraken te maken. Dit kan per mail of per telefoon. Daarnaast hoort u van de opzichter wat u te doen staat. 

 

5.    Buurtnetwerk

Heeft u een luisterend oor, advies of extra hulp nodig omdat u in quarantaine of thuisisolatie zit? Dan kunt u contact opnemen met de Rode Kruis Hulplijn (070-4455 888). Dit nummer is van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 9:00 – 21:00 uur en op zaterdag tussen 10:00-16:00 uur.

Het buurtnetwerk van Servanda blijft bereikbaar! (Hardinxveld-Giessendam)
Bij de buurtwerkers Sylvia De Ruiter en Yannick Hurkmans kunt u terecht voor vragen of gewoon een praatje. WhatsApp-gesprekken zijn ook mogelijk.

Voor Beneden-Hardinxveld kunt u het beste met Sylvia de Ruijter–van Iperen in contact komen. Telefoon: 06 82 31 35 48. Email: Sylvia.deRuijter@servanda.nl
Voor Boven-Hardinxveld kunt u het beste met Yannick Hurkmans in contact komen. Telefoon: 06 11 11 74 02. Email: Yannick.Hurkmans@servanda.nl

Algemeen mailadres buurtnetwerk: buurtwerk@servanda.nl  
Website: https://www.servanda.nl/diensten/buurtwerk 

 

6.    Gepland onderhoud


Vanwege het coronavirus en de gevolgen daarvan, wordt er bij elke opdrachtverstrekking met de betreffende aannemer(s) gekeken op welke manier en op welk moment de uitvoering kan plaatsvinden. Hierdoor kan alsnog op een veilige manier zoveel mogelijk werk uitgevoerd worden in 2020. 

Huurders, waarbij onderhoudswerkzaamheden gepland staan, worden geïnformeerd indien duidelijk is dat werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Middels een brief of email wordt geïnformeerd over de manier van uitvoeren. Dit geldt ook bij tussentijdse wijzigingen die van invloed zijn op de uitvoering. 

Vanwege de onzekere situatie zullen wij ook geen jaarplanning presenteren. Uiteraard proberen wij de begroting en planning van dit jaar zoveel mogelijk uit te voeren. 

Bovenstaande geldt ook voor contractwerk. Heeft u een storing of reparatie die niet kan wachten? Meld dit zoals u gewend bent aan ons ofwel rechtstreeks naar de contractant. Op het moment van melden zal u worden aangegeven of dit werk veilig uit te voeren is of wellicht in aangepaste vorm zal worden gerepareerd.
 

7.    Maatwerk bij inkomstenderving


Fien Wonen biedt huurders de mogelijkheid maatwerk te leveren als het gaat om betaalbaar wonen. Heeft u minder inkomsten en daardoor problemen met het betalen van de maandelijkse huur of verwacht u hier problemen mee te krijgen? Neem dan contact met ons op zodat we met u de mogelijkheden kunnen bespreken. U vindt meer over dit onderwerp door hier te klikken.

 

8.    Overlast tijdens de coronacrisis


Door het coronavirus zit momenteel haast iedereen thuis. Dit brengt helaas in sommige gevallen een hoop hinder met zich mee. Juist nu moeten we zorgen voor een fijn en veilig woonklimaat. U vindt meer over dit onderwerp door hier te klikken.

 

 

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden